5. Metodologia i didàctica en l’ensenyament de llengües

Professora: Belén García-Alifa

Carpeta de Materials

Descripció:

En aquest curs, de tall teòric i pràctic, es realitza un recorregut per la història dels mètodes i enfocaments de l’ensenyament de llengües, les seves característiques, i grau d’adequació al model comunicatiu, així com per les línies d’investigació i actualització. Des dels mètodes basats en els sistemes de gramàtica i traducció fins als actuals enfocaments comunicatius, es reflexionarà sobre l’evolució dels principals aspectes metodològics aplicats a la docència per tal d’actualitzar propostes d’aprenentatge i estils educatius.

El curs inclouran, a més, propostes de desenvolupament pràctic. Aquestes es basaran d’una banda en l’anàlisi crític de diversos manuals destinats a l’adquisició de llengües estrangeres i, per l’altra,  en la elaboració de programes didàctics i activitats creades a partir de diferents propostes didàctiques.

Es pretén amb això dominar en profunditat els aspectes fonamentals de la metodologia de l’ensenyament de llengües estrangeres, així com comprendre i reconèixer els elements més importants de la seu desenvolupament.

Objectius:

– Conèixer la història i desenvolupament dels diferents mètodes i enfocaments de l’ensenyament de llengües.

– Analitzar el valor, així com la pervivència o la superació dels diferents enfocaments en l’ensenyament de llengües.

– Revisar de forma crítica els mètodes des dels que presenten els principals manuals didàctics de referència.

– Actualitzar propostes d’aprenentatge i estils educatius.- Adquirir criteris d’avaluació dels materials comunicatius.

– Usar i adequar materials en l’elaboració de programes i activitats a partir de les diferents propostes didàctiques.

Continguts:

Unitat I. Breu història de la metodologia- Reflexió sobre la figura del docent i els criteris metodològics que els caracteritzen- Característiques fonamentals dels diferents enfocaments didàctics (tradicional, natural, estructural,humanístic, comunicatiu)

Unitat II. enfocament comunicatiu- Definició i desenvolupament- Criteris d’avaluació del material comunicatiu

Unitat III. Enfocament per tasques- Definició i recorregut històric- Planificació de classes per tasques

Unitat IV. Manuals i materials- Anàlisi pràctic de mètodes de manuals de referència- Actualització i adequació de materials amb objectius comunicatius

Unitat V. Ús i aplicació didàctica de materials- Multimèdia- Aspecte lúdic i gamificació- Fonaments didàctics en els materials d’internet: el connectivisme

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s