4b. Introducció a la llengua i la cultura dels alumnes arabòfons

Professora: Belén García-Alifa

Descripció  

L’ensenyament de la llengua i cultura a parlants arabòfons es ve abordant des dels mateixos principis generals que fem servir com a docents de llengües.

Aquests principis estan orientats a un tipus d’estudiant on la sociolingüística i cultura estan molt allunyades de les dels estudiants procedents de cultures occidentals.

Es fa necessari un major (i millor) coneixement de les característiques d’aquests estudiants (lingüístiques, socials, culturals), el que ens donarà eines per poder abordar amb professionalitat i rigor la nostra tasca com a docents.

El present curs aborda les bases de l’ensenyament de llengua i cultura a parlants arabòfons i les principals qüestions que ha de tenir en compte el professorat, com ara el perfil sociolingüístic de l’ aprenent o les possibles dificultats (gramaticals, de pronunciació, etc. …), que pot trobar en funció del país d’origen dels alumnes.

Al llarg de les sessions de les que es compon aquest curs, de caràcter actiu i participatiu, es tractaran tots aquests temes de manera reflexiva i compartida, així com una anàlisi de diversos dels materials didàctics existents en el mercat i una proposta genèrica del seu tractament inclusiu a les aules.

Objectius  

– Conèixer les bases de l’ensenyament de la llengua i cultura d’acollida a parlants arabòfons.
– Reconèixer les principals dificultats (gramaticals, de pronunciació, etc. …) a les que s’hauran de enfrontar els nostres estudiants.
– Saber amb quins materials, orientats a aquest grup de aprenents, explica el professorat, així com generar propostes per al seu tractament inclusiu a les aules.
– Tenir capacitat de crear material didàctic complementari adequat a les característiques de l’estudiant arabòfon.

Continguts  

Mòdul I. Aproximació a la situació actual de l’ensenyament a arabòfons

– Estudis d’anàlisi d’errors
– Materials orientats a estudiants d’origen àrab

Mòdul II. Coneixem als nostres alumnes?

– Peculiaritats lingüístiques
– Tòpics i estructures apreses

Mòdul III. Distorsions dels docents

– Principals mancances del professorat
– Reconeixement d’errors en els manuals i propostes per esmenar-

Mòdul IV. ¿Qüestió cultural o racial?

– Anàlisi d’estudis actuals
– Propostes per a la integració

Mòdul V. Tasca final

– Tasca final
– Presentació d’una proposta d’esmena d’errors o desenvolupar una reflexió sobre el concepte
“Racisme cultural”

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s